A vegyes üzemmel elérhető eredmények számokban:
A jármű természetesen csak diesel üzemben is működtethető az átalakítás után. Ezt egy üzemmód-kapcsolóval szabályozhatjuk. Az indítás mindig csak a diesel üzemben történik. Ha a motor már jár, és a kapcsoló dieselgáz vegyes üzemre van állítva, akkor kezdődik el a gáz befecskendezése a szívómotorba.
A motor a vegyes üzem hatására nem melegszik, mivel a megnövekedett erő miatt kevesebbet kell dolgoznia. A kipufogógáz hőmérséklete is csökken, hiszen kevesebb (gyakorlatilag nulla) el nem égetett üzemanyag jut a kipufogócsőbe.
A dieselgáz rendszer hivatalosításakor mindig egy átalakítási engedély készül az autóra a gázbeszerelésről,
aminek alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál kettős üzeműre (dieselgáz vegyes üzem) vizsgáztatják le az autót.
A rendszer működésének alapja:
LPG gázt injektálunk a szívótorokba egy kalibrált furaton, fúvókán keresztül gázhalmazállapot formájában,
egy vagy több befecskendező szelep segítségével. Így a jármű egyidejűleg kettős üzemanyaggal fut.
Ezáltal hatékonyabb a motor működése, jobb lesz a motor hatásfoka, csökken a dieselüzemanyag-fogyasztás
és annak költsége. A kettős rendszer nem módosítja a motor, vagy más emissziósrendszerek működését.
Ez a gáz-levegő elegy jut be a motorba, ahol elég 95-99%-os hatásfokkal.
Az indítás csak diesel üzemben történik, ha a motor és a jármű elindul, és a kapcsoló vegyes üzemmódban van, a gáz ECU ellenőrzi a gáz befecskendezés elindításához szükséges feltételeket, amennyiben megfelel, zöld utat ad a gáz útjának, és vegyes üzemmódban megy a Diesel-Gáz Motor.
Gázelektronika (ECU) kiszámítja azt a pillanatnyi aktuális gáz mennyiséget, melyet a rendszer a szívótorokba juttat a beállított paraméterektől függően. A befecskendezett gáz mennyiségét tudjuk változtatni akár menetközben is (beállítás kérdése az egész, a saját kifejlesztésű szoftverünk tudja).
A rendszer nem adagol gáz üzemanyagot alapjáraton, teljes terhelésen, illetve motorfék üzemben. A rendszer egyszerűen ki- és bekapcsolható egy gombnyomással a vezető által, avagy saját magától is visszaáll diesel üzemre, ha a gázrendszer valamiért nem áll rendelkezésre, vagy a szerviz időtartam kifutott és nem vittük el a járművet a felülvizsgálatra. Ha a gáz kifogy, teljesítmény csökkenést érzékelünk, a dízeladagolás változatlanul hagyása mellett a motor csak dízel üzemben fut.
Az átalakítás lényege, hogy semmiféle motorikus átalakításra nincsen szükség, nem nyúlunk bele a motorba és az elektronikába sem. Bármikor gond nélkül eltávolítható, és az eredeti állapot visszaállítható.
A rendszer működése a gépjármű eredeti vezérléstől nem függ. Az új (második) vezérlő rendszer előre beállított gyári értékekkel van ellátva. A beállítás utólag is, a kívánalmaknak megfelelően (szoftver útján) változtathatóak (finombeállítás igény szerint).
Amit mindenképpen hasznos tudni: