Igen, a legnehezebb és a legbonyolultabb dolog, ami teherautóknál előfordulhat, kettő az egyben, de nem gond, csak egy kicsit több papírmunka és egy kicsit nagyobb műszaki kihívást jelent, ami sajnos minimális többlet költséggel jár.
Nem, a motor diesel üzemanyaggal működik, LPG-t csak az égés tökéletesítésére használjuk.
A turbó után kis gázfúvóka segítségével gázt vezetünk a motorba, melyet a központi egység (ECU) vezérel.
A tisztább égés miatt a gyári olajcsere periódusok betartásával tovább futnak jobb minőségű olajban az alkatrészek.
A gáz halmazállapotú hajtóanyag tökéletesen elkeveredik a motorba jutó levegővel.
Előnye abban van, hogy egyszerű szénhidrogén vegyületeket tartalmaz, nem úgy, mint a hagyományos üzemanyagok.
A gáz üzemanyag kevesebb szilárd részecskét és szennyező anyagot tartalmaz mit a hagyományos üzemanyagok.
Mivel a beinjektált LPG üzemanyag tökéletes égést eredményez, ezáltal nő a motor teljesítménye és csökken a korom kibocsátása.
Általában egy-két munkanap alatt elkészül a diesel-gáz autószerelés és az ehhez kapcsolódó adminisztratív munka.
Átalakítási engedély készül a gépjárműre a gázbeszerelésről, aminek alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál
kettősüzeműre (diesel-gáz vegyes üzem) vizsgáztatják le az autót. Ha sorozat-átalakítási engedéllyel szereltük
a gépkocsit és érvényes műszaki vizsgával rendelkezik, akkor a Közlekedési Felügyelet nevében kiállítjuk
a "Műszaki adatlap"-ot , melynek birtokában a területileg illetékesokmányiroda bevezeti a forgalmi engedélybe
a jármű diesel-gáz üzemmódját. Ha egyedi átalakítási engedéllyel szereltünk, akkor minden esetben műszaki vizsgára kell, majd vinni a gépkocsit.
Az LPG oktánszáma általában 95 és 105 között változhat attól függően, hogy mennyi propánt és butánt, valamint adalék és szennyező anyagot tartalmaz. Magyarországon a valóság figyelembevételével a gázforgalmazók által árusított LPG oktánszáma 95-98 körül alakul. Az LPG tüzelőanyagok nagyon jó kopogásállóak a magas oktánszámból kifolyólag (propán: 111, bután 102).
Diesel-Gáz Motor szettek alapban 100 literes tartályt adjuk kamionokhoz és 45 literes pótkerék-tartályt
kisteherautókhoz (furgonokhoz) a diesel üzemanyag tartály méretének a 10-20% szükséges. Ez a szám (tartályméret)
attól függ, hogy a gépjárművet belföldi vagy nemzetközi fuvarozásra használják? A gáz üzemanyag tartályok
többféle méretben és alakban vannak elkészítve, a cél, hogy a járműre a lehető legkedvezőbb méretű tartály legyen
felszerelve, a megfelelő helyre. Szabályok szerint az új gáz üzemanyag tartályt körbe kell borítani, ami megvédi a
tartályt az esetleges fizikai károktól. A mi Diesel-Gáz rendszerünk könnyen felismerhető, mert mindegyik általunk
elkészített rendszer cseppmentes alumínium lemezzel van körbefedve.
Igen, termékünk Diesel-Gáz Motor minden egyes darabja rendelkezik az összes Európai Uniós engedélyjel (E és CE minősítéssel), ezen felül a gázvezérlő elektronikát (ECU központi egység) a TÜV Rheinland MEEI intézete vizsgálta be és minősítette kiválónak.
A rendszer automatikusan visszakapcsol eredeti diesel üzemanyagra és egy sípoló hanggal, hívja fel a sofőr figyelmét az átváltásra.
A gázrendszer bármilyen meghibásodása esetén a rendszer azonnal lekapcsolja a gáz üzemet, és a gépjárművet szakszervizbe kell vinni.
Nem mivel a motor teljesítménye, ereje növekszik, ezért nem kell erősebben dolgoznia, így a motor nem melegszik és a kipufogógáz hőmérséklete is csökken, mivel kevesebb, el nem éget üzemanyag, jut a kipufogórendszerbe.